Розсилка

підписатися

RSS-стрічка новин з сайту

Наші партнери
Тижневик "Народна"
РЕЙТИНГ БЛОКУ ЛИТВИНА ЗРОСТАЄ

20.08.2007

Більшість тверезомислячих політиків у період передвиборчих кампаній до замірів поточної симпатії виборців ставляться обережно. І не лише через те, що значна кількість соціологічних досліджень має відверто замовний характер і використовується в якості додаткового інструментарію політтехнологів. Навіть цілком об’єктивні результати можуть нести у собі своєрідну міну уповільненої дії: при низькому рейтингу партії чи блоку в його симпатиків просто руки опускаються, а при високому притупляється бажання досягти високого результату: мовляв, і так пройдемо. Головне ж – температура електоральних симпатій весь час змінюється, коливаючись у той чи інший бік. Тим не менше, цікаво все ж таки подивитися на уподобання виборців на старті виборчої кампанії. Днями Центр соціологічних та політологічних досліджень “Соціовимір”, який за звичаєм відзначається незаангажованістю своїх досліджень презентував в УНІАНі презентував результати опитування респондентів з 16 регіонів країни та столиці: „Політичні орієнтації населення на початку виборчої кампанії та нові і старі міфи про громадську думку” (опитування проводилося в останній тиждень липня)

Підтримка партій та блоків на парламентських виборах-2007

(% до усіх опитаних) 

„Якби ці вибори проводилися сьогодні, за яку партію або блок ви голосували б? (опитано 2100 респондентів):

Партія Регіонів – 26,3
БЮТ – 21,4
НУ–НС – 14,1
КПУ – 4,7
Блок Литвина – 2,8
СПУ – 1,1
ПСПУ – 0,7
Інша партія – 5,6
Важко сказати – 9,3
Проти всіх – 3,7
Не братиму участь – 10,2
 

Електоральні установки «Очікування зміни ситуації»: «Як ви вважаєте, соціально-політичні умови в Україні впродовж кількох наступних років?»

Блоки, партії
Покращиться
Не зміниться
Погіршиться
Не знаю, важко відповісти
Партія Регіонів
30
36
17
17
БЮТ
39
31
18
11
НУ–НС
47
32
9
12
Блок Литвина
27
39
18
17
КПУ
18
45
23
14
Не визначився
18
39
17
26

Важко відповісти

17
46
30
7
 

Оцінка політичних лідерів: „Чи знаєте Ви такого лідера і якщо знаєте, то як и до нього (неї) ставитесь?”

 
 
Позитивно
Скоріше позитивно, ніж негативно
 
Негативно
Скоріше негативно, ніж позитивно
Важко відповісти
Не знаю такого
Тимошенко Юлія
27
19
33
16
4
1
Ющенко Віктор
24
20
32
20
3
1

Янукович Віктор

30
16
33
18
4
1
Кириленко В’ячеслав
19
19
13
9
16
34
Литвин Володимир
16
40
13
20
9
2
Супрун Людмила
4
15
10
14
16
40
Луценко Юрій
19
21
23
23
9
4
Кінах Анатолій
3
21
32
27
11
6
Мороз Олександр
7
21
36
27
7
1
Вітренко Наталія
8
16
47
20
5
4
Симоненко Петро
8
13
48
20
6
5
Медведчук Віктор
3
13
38
25
10
11

На старті поки що без сюрпризів...

– Отримані рейтинги виборчих блоків і партій свідчать, що лідерами електоральних симпатій за два місяці до виборів є Партія Регіонів, Блок Юлії Тимошенко та “Наша Україна – Народна Самооборона”, за які готові голосувати відповідно 26.4%, 21.4% та 14.1% респондентів. Окрім зазначених, до складу Верховної Ради потрапляють КПУ (4.7%) та має високі шанси потрапити Блок Литвина (2.8%).

БЮТ, НУНС та Блок Литвина починають політичну кампанію приблизно з тих самих позицій, що вони отримували за результатами попередніх виборів до Верховної Ради. ПР починає цю кампанію з електоральних втрат у 7%.

– За умови збереження нинішньої динаміки уподобань виборців парламентську більшість у майбутній Верховній Раді здатні будуть сформувати БЮТ та НУНС (нині – 35,5%), які набирають більшу кількість голосів, ніж ПР та КПУ (нині – 31,0%).

Більш ніж 21% виборців наприкінці липня 2007 року або не визначились у своєму виборі, або не декларували наміру взяти участь у виборах. Таким чином, у політичних партій нині є приблизно вдвічі більше електоральних резервів ніж, за дослідженнями Центру “Соціовимір”, за 2 місяці до закінчення парламентської кампанії 2006 року.

Серед політичних сил, які можуть потрапити до парламенту, найбільше політичних оптимістів мають прихильники НСНУ та БЮТ (відповідно 47% та 39% респондентів вважають, що “ситуація покращиться”). Найбільше песимістів є серед прихильників КПУ (18% мають отпимістичні очікування щодо майбутнього).

Респонденти приблизно однаково оцінюють діяльність лідерів провідних політичних сил. Позитивно, або скоріше позитивно, ніж негативно оцінюють діяльність Віктора Януковича та Юлії Тимошенко 46% респондентів, Віктора Ющенка 44%. Однак однозначно позитивний баланс довіри-недовіри мають лише Володимир Литвин та Вячеслав Кириленко (відповідно +23% та +6%).

– Дослідження виявило також лідерів негативних оцінок респондентів щодо діяльності політиків. Баланс довіри і недовіри до Віктора Медведчука, Петра Симоненка та Наталії Вітренко зафіксований у найбільш негативному значенні (відповідно: -47%, -47%, -43%). Наближається до цього показника баланс довіри-недовіри до Олександра Мороза та Анатолія Кінаха. Негативне значення балансу обох політиків близько –35%.

Хто ж ми? Виявляється, заполітизовані песимісти…

Якщо ж відійти від персональних політичних уподобань українців, а звернути увагу на те, чим керуватимуться вони у своїх симпатія , а тим паче – у майбутньому виборі, гадаємо нашим читачам цікаво буде ознайомитися з результатами іншого (вже шостого за рахунком) всеукраїнського соціологічного дослідження, яке в рамках річної програми соціологічних досліджень «Ментальні основи вибору» представники Інституту Горшеніна нещодавно також презентували в УНІАН.

Отже, за результатами завершеного шостого соціологічного дослідження експерти інституту зробили наступні висновки:

1. Виборці здійснюють свій політичний вибір ірраціонально. Виборці підтверджують те, що у своєму виборі вони переважно орієнтуються на власні симпатії та антипатії до політичних лідерів. Чверть респондентів відверто говорять про те, що вони не будуть враховувати результати діяльності політичних партій, які представлені у місцевих органах влади, при голосуванні за списки партій до Верховної Ради (25,93%)

2. Українці звикли чути в якості передвиборчих обіцянок підвищення зарплат і пенсій, і тому ці обіцянки не впливають на їх вибір. Таким чином, виборці очікують, що політики будуть обіцяти: підвищення зарплат і пенсій (84,22), покращення медичного обслуговування (45,34%), повернення заощаджень Ощадбанку (42,74%), ліквідацію корупції (41,98%), створення нових робочих місць (39,28%). При цьому близько двох третин опитаних впевнені, що ці обіцянки не будуть виконані (67,77%). Також майже 40% виборців впевнені, що підвищення зарплат і пенсій не вплине на їх політичний вибір.

3. Українське суспільство має песимістичне ставлення щодо об’єктивності волевиявлення виборців. Третина опитаних вважає, що результати виборів все одно сфальсифікують (33,73%), виборців просто використовують під час виборів (27,26%). Українське суспільство також має песимістичне ставлення щодо можливості власного впливу на результат виборів: влада все одно не стане кращою – 32,03%, нема з чого вибирати – 24,15%, один голос нічого не вирішує – 18,62%.

4. Близько двох третин опитаних вважають, що політичні партії повинні публічно звітуватися за діяльність своїх міністрів, які працювали в структурах виконавчої влади (68,73%).

5. Респонденти вважають, що політичні партії, які представлені у місцевих органах влади, повинні нести відповідальність за вирішення проблем на місцях (згідно пріоритетності): правопорядок – 54,18%, якість доріг – 48,56%, вивезення сміття та дотримання чистоти – 44,66%, ремонт житлового фонду – 41,72%, газифікацію – 36,35%, водопостачання – 34,08%, питання землекористування – 28,41%.

6. Українське суспільство сильно політизоване. Тільки від 4,47% до 6,93% стверджують, що не цікавляться політикою. 67,3% опитаних заявили, що вони візьмуть участь у виборах (безумовно, так – 25,70%, скоріше всього, так – 41,60%).

7. Виборці хочуть бачити «товар лицем». На вибір тієї чи іншої партії або блоку під час передвиборчої кампанії впливають (згідно пріоритетності): дебати між політичними лідерами – 37,58%, зустрічі з виборцями – 37,38%, партійна програма – 34,03%, виступи по телебаченню, радіо – 28,29%, новини в засобах масової інформації – 25,24%.

8. Приблизно дві третини респондентів вважають, що вони мешкають у населених пунктах, які або зупинилися у своєму розвитку, або приходять у занепад. В селах цей показник складає 81,2%, у селищах міського типу – 67,6%. У містах обласного підпорядкування – 61,9%. Причому слід звернути увагу на той факт, що близько половини респондентів у селах вважають свої населені пункти такими, що приходять у занепад.

Є пятірка везунчиків?

У середу оприлюдила результати останнього соціологічного дослідження й фірма «Юкрейніан соціолоджі сервіс», фахівцями якої наприкінці липня було опитано чотири тисячі респондентів.

Як зазначив в Укрінформі у ході круглого стола, присвяченого виборам, керівник фірми, доктор соціологічних наук Олександр Вишняк, - якби позачергові парламентські вибори відбулися найближчим часом, то у Верховну Раду потрапили б п’ять політичних сил: Партія регіонів, Блок Юлії Тимошенко, «Наша Україна-Народна Самооборона», Комуністична партія та Блок Литвина, за які вже зараз готові віддати свої голоси – відповідно – 33, 18,3, 18, 5 та 3,4 відсотка виборців. Отже, за словами соціолога, – найбільша інтрига фінішного передвиборчого спурту боротьба за «срібло» між формальними союзниками БЮТом й НУНСом. Проте, на його думку більше шансів посісти друге місце має БЮТ.

ПР – 33%
БЮТ – 18,3%
НУ-НС – 18%
КПУ – 5%
Блок Литвина – 3,4%.
Олександр Воронін
 

ВІКТОР ПИЛИПИШИН: «Кращого кандидата на посаду спікера, ніж Володимир Литвин, в Україні просто немає»

Сьогодні Віктор Пилипишин – голова Шевченківського району у м. Києві а також пятий номер у списку в Блоці Литвина. Віктор Петрович вважає, що депутати від мегаблоків використовують популістські гасла, бо сподіваються на емоційний вибір народу, натомість він закликає виборців голосувати розумом. В інтервю нашій газеті пан Пилипишин розповів про концепцію розвитку країни його політичною силою та про те, яким чином Блок Литвина приведе Україну до справедливого порядку.

Вікторе Петровичу, чим відрізняється Блок Литвина від інших політичних сил, густо представлених в сучасній історії України?

Віктор Пилипишин
Відкритістю і послідовною позицією. Сьогодні депутатський склад мегаблоків і мегапартій, які є в Раді, нагадує закрите акціонерне товариство, куди входять представники кількох політичних сил. 450 депутатів, які бігають із партії в партію, міняючи тільки вивіски, перефарбовуючись від виборів до виборів. Вони давно вже поділилися: хто при владі, хто в опозиції, кому які портфелі дістануться. Домовлятися між собою, коли немає реальної опозиції, зручніше, тому в це закрите товариство нікого і не пускають. Ви подивіться, у Раді одні й ті самі обличчя! Ми повертаємось, щоб скаламутити це болото, ввести «свіжу кров» в цей напівмертвий організм і змусити Верховну Раду нарешті запрацювати на благо України.

А які механізми оновлення Верховної Ради ви пропонуєте?

Блок Литвина виступає за відновлення мажоритарної системи виборів. Адже, пропорційна система призвела до сьогоднішньої ситуації. За цієї системи виходить, що виборець і політик зустрічаються один раз в п'ять років – на виборах. Знаєте, до чого це йде? До того, що долю країни вирішуватиме «трійка» людей, подібна тим, які існували за часів Сталіна. У кожній партії є три людини, які визначають, за кого голосувати людям, чиї інтереси лобіювати в парламенті і т.п. Політичні права громадян закінчуються на виборчій дільниці. Тому в існуючих реаліях нашої країни потрібно повернути мажоритарну систему. Це дозволить оновити склад ВР до 50%. Така ротація приведе у владу нові професійні кадри, а ті хто бігає з партії в партію, не маючи ні принципів, ні ідеології, втратять можливість відсиджуватися у своїх кріслах. І ще один з важливих моментів за пропорційної системи відсутній механізм контролю депутатської роботи, коли громадяни могли б відкликати «поганого» депутата. Тому Блок Литвина пропонує запровадити мажоритарну систему на місцевому рівні та змішану – на загальноукраїнському.

При сьогоднішній системі наші «демократичні» політики отримали право на істину в останній інстанції і вирішують, хто повинен залишитися в парламенті. Дуже «демократично» виглядають заклики підняти бар'єр до 7% або 10 %. Я пропоную до 50%, тоді будь-які дискусії взагалі втратять сенс.

Якщо подивитися список Блоку Литвина, неможливо не помітити, що у ньому багато не публічних кандидатів. Можете пояснити?

Звичайно. Блок Литвина, на відміну від інших політичних сил, делегує до Верховної Ради регіональних лідерів. Списки складав не Литвин і Пилипишин, а регіональні партійні організації, які висували своїх лідерів, які найкраще знаються на житті району і мають найбільшу повагу. Наприклад, перша п’ятірка виглядає так: Володимир Литвин – ідеальний спікер Верховної Ради за всю історію незалежності України. Сергій Гриневецький – успішний професійний управлінець, який довів це, працюючи на посту губернатора Одеської області. Микола Деркач, колишній заступник губернатора Дніпропетровської області – має солідний управлінський досвід на всіх рівнях, включаючи міністерський, Олексій Гаркуша – сьогодні абсолютно заслужено повернувся до виконання обов'язків керівника Миколаївської області. І я, смію сподіватися, не найгірший глава центрального району міста Києва. За таким принципом формувався весь список.

Сьогодні багато говорять про кризу влади. То в чому, врешті-решт, проблема?

Особисто мені ситуація в українському політикумі нагадує сюжет казки про «Царівну-жабу», тільки навпаки. На виборах партії – це царівни, які вдягають шкури, щоб більше подобатися виборцям. А після виборів, скидають, бо немає сенсу бути кращим, результат вже отримано. А далі суцільний популізм. Складається враження, що нинішнім депутатам вигідно, щоб люди жили бідно. Персональної відповідальності за це немає, а люди з низьким рівнем життя краще сприймають передвиборчу риторику і підтримують ту партію, яка більшу зарплату чи пенсію обіцяє.

Чим буде заохочувати виборців Блок Литвина?

По-перше: ми наведемо лад щодо Основного закону держави – Конституції. На сьогоднішній день, її, на жаль, кожна політична сила трактує на власний розсуд. По-друге: ми ініціюємо оновлення депутатського корпусу. Це стане можливим, за умови, як я уже і казав, повернення мажоритарної системи, а також негайної заборони депутатам обиратися більше двох строків підряд. Адже більшість із них сприймають депутатство, як свою професію і вже настільки віддалилися від народу, що годі й сподіватися на те, що вони знають про їх злиденні проблеми. Така заборона дозволила б не тільки позбутися тих, хто вважає себе вічною кастою обраних, але й значно омолодити та оновити депутатський корпус за рахунок нових професійних кадрів. По-третє: ми пропонуємо перейти на погодинну оплату праці. Година праці повинна коштувати мінімум 25 гривень. Тому що в Європі, як і у всіх цивілізованих країнах, оплата праці складає 30% від вартості продукції, в Україні це співвідношення ледве дотягує до 5%. Звісно, тут же виникає питання, в чиїх кишенях осідають інші 25%?! Відповідь одна через недолуге законодавство, яке давно пора змінювати, ці гроші просто крадуть з наших кишень.

І – найголовніше – ми вважаємо, Володимир Литвин – найкращий спікер. Тільки він зуміє втримати стабільну, спокійну політичну ситуацію в руках і не допустить розбурхування ситуації навколо Верховної Ради.

Чи є амбіції у лідера вашого блоку – Володимира Литвина, повернутися у крісло спікера, у разі проходження Вашої політичної сили в ВР?

Ні в кого вже давно не має сумніву, що Блок Литвина буде у Верховній Раді. Наш рейтинг на фоні постійних сварок між «помаранчевими» і «біло-голубими» зростає щодня. Про це свідчать останні соціологічні опитування, відповідно з якими ми впевнено долаємо тривідсотковий бар’єр. До того ж в нашій команді Володимир Литвин гарант стабільності і спокою в державі в найнапруженіших ситуаціях. Тільки Литвину під силу припинити постійні чвари між Януковичем, Ющенком та Тимошенко. Зараз всі трохи підзабули, в якій напрузі була держава в 2004 році. І тоді саме зусилля Литвина не дозволили країні пролити кров чи довести ситуацію до громадянської війни. Ніхто з сучасних українських лідерів не зміг би повести себе так само гідно як Володимир Литвин. Тому, якщо ми хочемо стабільної та сильної країни, кращого кандидата на посаду спікера, в Україні просто немає.

Щоб ви порадили людям, які втратили надію на зміни?

Я б порадив їм голосувати розумом, не емоціями, не серцем чи ще якимись частинами тіла, а розумом.

Довідка

Віктор Пилипишин, голова Шевченківської районної адміністрації у м. Києві.

Народився 1961 р. в селі Равське на Львівщині.
Працював слюсарем (1978/79 р.)
В 1985 р. закінчив Харківський юридичний інститут; спеціальність «правознавство, юрист».
Працював слідчим Міністерства внутрішніх справ України (1985/88 р.);
– завідуючим оргвідділом виконкому Печерської райради (1988/90 р.);
головним юристом Державної податкової інспекції в м. Києві.
Адвокат Київської міської колегії адвокатів.
Одружений, має трьох дітей.
Леся Калинчук
«Народна» №32 (105) від 18 серпня 2007 р.
Коментарі
Топ - новина
ДО «ФОРМУЛИ МИРУ»

02.10.2019

Замість криків про зраду і звинувачень треба зайнятись випрацюванням документів (законів) і практичних заходів з реалізації того, що допоможе зціленню України

Публікації
Правда, яку не кажуть людям

02.11.2019 

Україна, як Система, має продукувати "умови для максимальної самореалізації та задоволення матеріальних та духовних потреб кожного та умови для гідного життя всіх своїх громадян".